Scroll Top


YER VE MÜŞTERİ ANALİZİ

Günümüz teknolojisyle birlikte birçok kişisel ekipman veya kurumlarda kullanılan kaplosuz ağ aygıtları çok daha yaygın hale geldi. Tüm bu kaplosuz ağ cihazlarının yaymış oldukları radyo frekans sinyallerini kullanan diğer  teknolojiler anlamlı veriler üretebilmektedir.

Parekenda satış firmaları, mağazacalık sistemlerinde yoğunluk analizi yapabilmek için insan sayma sistemleri (People Counting) gibi teknolojileri kullanmaktadırlar.  Kamera ve hareket sensörleri sayesinde elde edilen kişi verisi pazarlama faaliyetleri açısından bir fikir vermekte fakat müşteri etkileşimi sağlayacak kadar anlamlı veriler üretmekte yetersizdir.

Akıllı telefon kullanımının yaygınlaşması ve  misafir ağ bağlantılarının müşterilere hizmet vermesiyle birlikte gerek parakende firma tercihi yapmak isteyen müşterileri için,  gerekse de müşterilerine özel pazarlama çalışması yapmak isteyen firmalar için oldukça etkili bir altyapı oluşturmaktadır.

Akıllı WLAN teknolojileri sayesinde; GDPR, KVKK gibi yasal uyumluluk ve sorumluluk kriterleri aşılmadan müşteri etkileşimleri ölçümlendirilebilir, anlamlandırılabilir ve daha yakın etkileşim sağlamak için altyapı oluşturabilir.

Bu teknolojilerin etkin kullanımıyla birlikte; alışveriş verileri anlamladırılabilir, diğer mağazalarla ölçülebilir kıyaslamalar yapılabilir, çalışan sayısı ve çalışma süresi optimize edilebilir, mağazadaki ürünlerin türü, miktarı ve konumlandırılmasına kadar bir çok anlamlı veriler elde edilebilir.

Mağaza ziyaretçilerinin kolay bir şekilde internet erişimi sağlamasıyla, fotoğraf ve video gibi içerikleri sevdikleriyle hızlıca paylaşabilirken,  müşteri deneyimini en iyi şekilde yaşayabilirler.

Mağaza ziyaretçilerinin bu etkileşimleri sayesinde, müşteri özelinde kampanyalar uygulanabilir ve gerek mağaza gerekse de müşteri için daha verimli “yaklaşımlar” sağlanabilir.